Réteges költözködés - Layar

it_guru I 2009.09.03. 16:42Bookmark and Share

Külföldi konferenciákra járni rendkívül jó dolog, a szakmai fejlődésen túl számos tapasztalattal lehet gazdagabb az ember. Így történt legutóbbi hollandiai utamon is, ahol a szigorú fejtágítás mellett jutott idő saját szórakozásomat is szem előtt tartani. Nem, nem a coffee shop-okról van szó, illetve kicsit azokról is.

Történt ugyanis, hogy a hétvégi amszterdami kötelező konferencián végre valamelyik szervező úgy gondolta tök jó lenne, ha a világ minden tájáról összecsődített munkatársak szabadon is beszélgethetnének mindenféle kötöttség, meg szervezett program nélkül. Ennek folyományaként kis csoportokban szivárogtak el a delikvensek a belvárosi szórakozóhelyek felé. (Igen mondjuk ki, kurvázni, ebben pont az amcsik voltak most a legbuzgóbbak.)

Amíg a társaság nagyobb hányada a különböző anyagi és természeti javak konzumálásával volt elfoglalva, én úgy döntöttem ideje kicsit összehaverkodni a helyiekkel. Ők voltak a legnyitottabbak és legnyugodtabbak, elvégre őket érdekelte legkevésbé Hollandia. Engem azonban annál inkább, főleg, miután olvastam ezt a cikket,  ezt azonnal ki szerettem volna próbálni. Szerencsére nem volt nehéz egy androidos céges telót keríteni, és indult is a móka. Konkrét órákat töltöttem azzal, hogy feltérképezzem a várost úgy, ahogy még sosem. Nem először fordultam meg Amszterdamban ezért azt, gondoltam sok meglepetés nem érhet és ez félig-meddig igaz is volt.
Amíg csupán a helyi látványosságokra koncentráltam nem sok újat tudtam meg, igaz kicsit bővebb információt kaptam, mint a standard útikalauzokban, de semmivel sem többet, mint amit bármikor a netről leszedhetek. Ez persze nem meglepetés a Layar is onnan meríti az információt. Aztán elkezdtem bekapcsolni a különböző keresési módokat és kb. úgy éreztem magam, mintha valami egészen jól megcsinált sci-fiben lennék. Minden épületről, utcasarokról kiderült valami. Itt szabad szoba volt, ott a legjobb sajtok, a kapualjban bankautomata, pénzváltás 48 méterre és amitől kicsit megálltam, a két háztömbbel odébb lévő irodában éppen üresedés volt és munkatársat kerestek. Ez volt az a pillanat, amikor szépen elengedtem magam a virtuális térben és kitartott telefonnal mászkáltam az utcákon, úgy nézhettem ki, mint amikor az Aliens-ben a tengerészgyalogosok folyton a mozgásdetektort bámulják. Ez a kis program tényleg mindent tud, egyetlen dolgot nem próbáltam ki, nem mentem el a piroslámpás negyedbe. Pedig még az sem lepett volna meg, ha ott a kirakatokra rátartva többletinformációt kapnék a szolgáltatásról, ez a pajkosság azonban már csak a repülőn hazafele jutott eszembe, sebaj, legközelebb kipróbálom.

Annyira megtetszett a dolog, hogy azonnal beszereztem saját használatra is, milyen frankó lesz Budapesten végigkalandozni vele. Leszállva ott folytattam, ahol abbahagytam Hollandiában, de sajnos eredménytelenül. Be kell valljam user fault volt a dologban, otthon egy laza félórás szenvedés után sikerült beüzemelnem a kütyüt, onnantól azonban minden tökéletesen működött.

Itt azonban kiütköztek a rendszer gyengéi és fény derült egy-két turpisságra is. A Layar ugyanis abból dolgozik amit megtalál a neten, ha pedig nincs információ, akkor nincs Layar sem. Az épületekre tartva semmivel nem lettem okosabb, ellenben a messzi távolban bankautomaták tünedeztek fel. Már épp kezdtem volna felemlegetni magamban Magyarország és a Google Street View viszonyát amikor leesett, hogy hoppá, Street View Amszterdamban sincs. Tehát az egész épületreirányítgatós dolog egy iszonyatos parasztvakítás, azt kaptam amit akartam, mert ezt láttam a filmekben évtizedekkel ezelőtt. Ezzel szemben az igazság az, hogy GPS adatok alapján képezi le a teret, és a rendesen geotaggelt dolgokat jeleníti meg. Így lehet, hogy Budapest nagy része szinte nem létező, igaz tömegközlekedésileg viszonylag jól elnavigál a telefon, de BKV-val pont nem közlekedem. Segít még megtalálni bankautomatákat és kisebb hoteleket, hosteleket, amelyek lépést tartanak a korral. Sajnos ez itt még mindig Magyarország és nem Amszterdam, ahol a sarki zöldséges is óránként frissíti az árait a neten.

A bejegyzés trackback címe:

https://itguru.blog.hu/api/trackback/id/tr871358036

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása