Mobil látássérülteknek

it_guru I 2009.08.27. 09:02Bookmark and Share

A minap olvastam ezt a hírt, meg még régebben belefutottam a Bigyóblogon is ebbe.

Cégünk rettenetesen sokat költ CSR-ra, ezért amikor aláírtuk a szerződést a program beindításáról, kicsit körbenéztem, hogy mit is csinálnak a cégek ezügyben. Magam sohasem hittem abban, hogy egy cégnek egy éppen aktuálisan divatos dolgot (pl. környezetvédelem) kell felkapnia, és őszintén szólva picit álszentnek gondoltam azt, amikor egy egyébként profitból és piacból élő cég altruistát játszik a kamerák előtt, és kimerül az ilyen irányú tevékenysége abban, hogy zöldszervezeteket támogat a nyilvánosság előtt.

Sokkal inkább tartom jó iránynak azt, ha termékfejlesztés címszóval valami olyan, piacilag kockázatos, de társadalmilag hasznos terméket dob piacra, amiből eladást is remél. Egyáltalán nem álszent szerintem az, ha pl. valaki az ecobarát energiatakarékos és zöld életmód zászlaja alatt ad el terméket, ha az a termék jó, működik és olyanokat céloz meg vele, akiket eddig elfelejtettek a gyártók.

Különösen fontosnak tartom a sérült emberek kiszolgálását a rájuk szabott termékekkel, ezért örültem nagyon, amikor olvastam ezt a hírt a Braille Phone-ról. Bár az idézett telefon egyelőre tudtommal még csak a concept asztalokon létezik, de a kikísérletezett elektronikusan érzékeny műanyagváz roppant hasznos tud lenni. A jövő a szememben túlmutat a sima CSR tevékenységen, hiszen a cél az lenne, hogy minden mobilgyártónál elérhető legyen legalább egyféle, látássérültek számára is használható telefonmodell.

A bejegyzés trackback címe:

https://itguru.blog.hu/api/trackback/id/tr151333060

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

RSS

süti beállítások módosítása