Szép gyári Nap

it_guru I 2009.09.08. 08:03Bookmark and Share

A napfény fontosságára, nem csupán hiánya, hanem egy korábbi cikk is ráébresztett. Emlékszem, két éve még én is boldogan fotózgattam Dániában a szélerőműveket és meglepődtem, ha Németországban egy parasztház tetején napcellákat találtam. Hogy mennyire gyerekcipőben jár itthon a napenergia felhasználása, az a cikkből nagyszerűen kiderül, nem is cifrázom tovább.

Elkezdtem hát elképzelni, hogyan is tudnék én környezettudatos lenni és kihasználni azt, ami amúgy is ingyen van. Az első kézenfekvő megoldás a napcella telepítése a házra, ami természetesen azonnal el is bukott. Történetesen a belvárosban lakom és szinte teljesen kizárt, hogy egy kollektor kihelyezésére engedélyt kapna a ház, ha egyáltalán a lakógyűlésen sikerülne átverekedni a dolgot. Persze, ha az agglomerációban laknék egy kertes házban lényegesen egyszerűbb lenne a dolog, de onnan meg be kellene járni naponta a munkahelyemre, ami rengeteg idő és bizony a környezetet sem kíméli.

A fentieket végiggondolva el is ment a kedvem az egésztől egy ideig és csak a szeptember beköszönte gondolkodtatott el újra, amikor is Hollandiában rácsodálkozhattam megint, hogy máshol ez mennyire természetes. Úgy döntöttem hát, hogy ha a ház tetejét nem bonthatom meg, magányos harcosként megnézem mit tehetek én napelem ügyben. A riszörcsölés egészen elképesztő eredménnyel járt, találtam pár olyan cuccot, amit mindenképpen szeretnék megosztani mindenkivel. Sajnos többségük még csak kísérleti vagy bemutatódarab, de egy egészen jó tendenciát tükröznek.

Az abszolút kedvencem a SunCat Battery, ami gyakorlatilag egy napcellákba csomagolt újratölthető szárazelem. Nyilván a teljesítményt nem propagálják különösebben, és gyanítom nem 3 óra alatt tölt újra, de mégis baromi jó ötletnek tartom. Ha eszembe jut hányszor fordult elő, hogy a lemerült akkukat nem tudtam újratölteni, mert teljesen más hálózati csatlakozók voltak és persze adapter sehol, akkor a SunCat a legjobb megoldás lehet. Az elgondolás elképesztően jó, kíváncsi lennék vajon mit bír teljesítményben.

A másik kedvenc a Pluggage fantázianevű bőrönd, ami utazás közben tölt szinte bármit amit beleteszünk. Az eszköz nem csupán azt bizonyítja, hogy van még innovatív gondolkodás, hanem azt is, hogy sajnos angol nyelvterületen is képesek hülye szóviccekben gondolkodni, nem kell ahhoz Geszti Péternek lenni. A Pluggage egyébként annyira egyszerű, hogy már szép. Adva van egy „banyatank” típusú kerekes alkalmatosság aminek háta napelemekből áll és ha ez nem lenne elég a kerekekre dinamó került, így nem csupán a nap-, de a mozgási energiát is hasznosítja. Jómagam elég sokat repkedek, így külön hasznosnak tartom, ha a repülőn leharcolt laptopomat akár a taxiig kiérve is tölthetem.

Aztán az iPhone tulajdonosok örömére itt van végre az első napelemes telefontok. Láttam már párszor, hogy a szifonosok este azonnal töltőre dugják telefonjukat, mert nem bírná ki másnapig, ezen segíthet ez a kütyü. Persze lehet, hogy az új 3GS már tovább bírja, olyan még nem került a kezem közé.

Az utolsó napsütötte darab célközönsége egészen biztosan nem én vagyok, de az ötlettel párosuló elképesztően jó design teljesen levett a lábamról. A koreai tervezők műremeke, az egyszerűen csak leaf névvel ellátott napelemes karperectelefon a modern iparművészet gyöngyszeme. A legfőbb bajom vele, persze azon kívül, hogy csupán az alapfunkciókat látja el, hogy nem sok hasznát venném egy ilyen telefonnak, ha egész nap az irodában ülök. A szemnek azonban nagyon kellemes.

A bejegyzés trackback címe:

https://itguru.blog.hu/api/trackback/id/tr491366383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

recom 2009.10.20. 23:44:04

Hát igen! Manapság már kezd elterjedt lenni a napenergia. Mondjuk kicsiny hazánk még le van maradva ilyen téren. Az én blogomon is található néhány napenergiával működő eszköz: techline.blogter.hu

Robi01 2009.11.12. 21:04:04

Ez mind szép csak ha piacra is kerül kicsit drága lessz.
süti beállítások módosítása