Kell e-könyv?

it_guru I 2009.11.05. 11:31Bookmark and Share

Előre leszögezem, nem vagyok könyvmoly. Nem szeretem a hosszú szövegeket, inkább a rövid, pörgős írások híve vagyok. Egyetem alatt is kerültem az olvasmányos tananyagokat, jobban szerettem az összefoglaló vázlatokat, amiket a társak készítettek. Így könyvet sem olvasok, e-book-ot is ritkán. Ha időnként mégis, azt a gépen teszem.

Az e-olvasó viszont érdekel, mint technológia. A múlt héten egy kifejezetten az e-book-kal foglalkozó blogon találkoztam egy mini kutatással. Célja, hogy felmérje a még nem túl széles magyar felhasználói réteg e-olvasókkal szembeni igényeit. A kérdőív elérhető itt.

Gondoltam egyet és én is kitöltöttem, körülbelül az alábbi paraméterekkel:

- Kijelző méret: 6 coll

- Kijelző típus: eInk

- Formátumok: pdf, doc, rtf, text + képformátumok

- Csatlakozók: USB, memóriakártya, WiFi

- Olvasó-támogató: keresés a szövegben, kiemelés, jegyzet

- Egyéb: 1 hét használat töltés nélkül, web böngészés, RSS

- Ár: max. 75 ezer Ft

A magyar piac egyelőre fejletlen, ezért a honosítás is várat még magára. Pedig az e-olvasó hazai terjedésének több pozitív hozadéka is lenne. Például nem elvetendő a környezetvédelmi szempont sem, az e-book-ok terjedésével ugyanis csökkenhetnek a környezeti károk. Bár ez a folyamat kifejezetten csak hosszú távú, állandó használat esetén érvényesül.

Egyelőre nem látok embereket e-olvasókkal szaladgálni, ennek oka lehet egyrészt a magyar nyelvű e-könyvek alacsony száma, illetve a digitalizációs folyamat akadozása. Idővel ez változhat és esetleg én is rászánom magam, hogy befektessek egy olvasóba. A Barnes and Noble „Nook” elnevezésű olvasója talán megfelelő lesz:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://itguru.blog.hu/api/trackback/id/tr241490858

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása