Maroknyi örömök

it_guru I 2009.09.27. 19:15Bookmark and Share

Határozott embernek tartom magam, kialakult letisztult igényekkel, aki módszeresen és többnyire jól választ. Eddig nem is volt nehéz dolgom, hiszen magasra tettem a lécet, amit kevesen ugrottak meg. Most azonban úgy tűnik, minden gyártó az én pénzemet akarja, és tesz is érte.

Alig egy hónapja ünnepeltem a HTC Herót saját hősömként, úgy tűnt végre valami pótolhatja korábbi PDA-m. Aztán megtörtént a lehetetlen, a Nokia bejelentette, hogy októberben jön az N900, ami imádott N800-asom folytatása.

Ez már csak azért is szíven ütött, mert anno Mikko barátom még mint Nokia dolgozó mondta teljes bizonyossággal, hogy az N810 után nem lesz több linux alapú telefon vagy PDA. Akkor persze eldöntöttem, hogy nem is érdekel a Hero, maradok a bevált N szériánál, teljesítményre is meggyőzőbb volt és persze a megszokás is nagy úr. (No meg a közzétett videó is meggyőzött, bár én az eddigi Nokiás tapasztalataim alapján látom, hol vannak a gyenge pontok, de még mindig inkább ezek, mint hogy teljesen új bugokkal küzdjek.) A finnek részéről persze logikus, de mégis merész lépés a nagyobb teljesítményre kapcsolás. Valószínűleg úgy ítélték meg, hogy az Apple-el harcolni felesleges, ezért inkább a Blackberry, a HTC és a Palm felhasználókat veszik célba. Ha emellé hozzáveszem, hogy az új zene- és okostelefonok mellett még egy netbookot is bejelentettek, akkor a csapásirány egyértelmű. Izgatottan várom, hogy sikerül-e a telefonok felől a számítástechnikába átlépni úgy, ahogy az Apple tört be a telefonok piacára számtech cégként.

Aztán jött Hollandia, a Layar és az androidszerelem, arról nem is beszélve, hogy Mikko a Nokiát süllyedő hajónak titulálta és véleménye szerint a jövő az androidé. Talán tudhatja miről beszél, hiszen fejlesztőként lehúzott ott pár évet, bár a legutóbbi meglátása sem bizonyult jónak. Mindenesetre ő Herót vett, és nagyon elégedett vele, én meg elkezdtem újfent androidos telefonokon gondolkodni. A kínálat pedig egyre bővül, a Samsung után ugyanis az LG is bejelentette új androidos mobilját.

Egyelőre kapkodom a fejemet, hogy mit is csináljak, az android, mint platform egyre inkább terjed (egyes gyártók még netbookra is szeretnék portolni), a Nokia Maemoja meg nem tökéletes, de már nagyon megszoktam és hihetetlenül használhatónak tartom. Utóbbi valószínűleg sosem növi ki az N szériát, és ha ez így lesz, akkor sajnos a fejlesztők ráunnak és olyan platformot választanak, ahol több felhasználót elérhetnek.

Jelenleg az egyetlen jó taktikának azt gondolom, ha kivár az ember, legalább addig, amíg az új termékek gyermekbetegségei ki nem ütköznek. Tekintve, hogy én vagyok a célcsoport a várakozás átkozottul nehéz, talán gyerekként karácsonykor éreztem ilyet utoljára. Kérem a tisztelt gyártókat, tessenek engem meglepni, mert nagyon kéne már egy új telefon!

A bejegyzés trackback címe:

https://itguru.blog.hu/api/trackback/id/tr761411198

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

RSS

süti beállítások módosítása